söndag 23 december 2018

Dan före Dan.....


Hej vänner!
Jag hörde Lukas skälla, gick till dörren
ingen där.
Det låg ett  fint litet vitt paket på trappen.
Jag tänkte är tomten redan 
ute.
Ja paket var från en kär vän
och inuti
fanns den här 
fina muggen.

Blev så glad!!!!

Idag har L och jag stökat i köket,
riktigt mysigt har vi haft
det.
Bara snön som fattas utanför fönstret
men lite kyligt är det
ju ändå man får 
nöja sig med
det..

Här  har det  bakats knäckebröd,
och struvor
har friterats samt
en liten Julpavlova till
morgondagen.





Senap till skinkan och Gubbröran till knäckebröden
 är klara.

Revbenen är marinerade
och skall
in i ugnen strax.

Årets dukning blev så här.
Har aldrig någon
speciell plan, brukar ta vad
jag känner för
och vad jag har hemma.
Dock är den här trälådan ny inköpt
tänkte ha den utomhus 
till våren.


Lite spretigt och busigt
blev det.
Vill inte ha det för perfekt.


Önskar er en trevlig Dan före doppardagskväll!
Här blir det skinkpaj lagad av L
och sedan bingolotto
uppsittarkväll.
Kramis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Första strecket på datumljuset.

  God Kväll 1:a december och första strecket på datumljuset är tänt. Hyacinterna har slagit ut och det doftar jul. Känner mig avslappnad Jul...