söndag 2 december 2018

Första ljuset tänt i advent.


Älskar att tassa upp och tända första ljuset,
det är något speciellt 
med det.


Min mor bakade alltid en Ambrosiakaka
till första advent.
Jag har fått ärva formen,
så traditionen
fortsätter.

Den här gamla formen har många år
på nacken.
Man blir så nostalgisk.


Gårdagen bestod av Lussebullebak,
älskar saffranets gula färg.

Har äntligen hittat ett bra recept,
testade det redan förra året.
Slut på cementklumps
bak efter alla år.
Receptet finns sedan tidigare på bloggen.



L och jag brukar äta julbord
på Restaurang Ocean
som tradition.
Det är fantastisk gott och vällagat
med lite modernare
touch.

 Här kan man se vem som
är godisälskaren
i familjen.
HAHA!!!!

Har också äntligen fått adventpimpat
lite utomhus.




Idag var det dag för stora pepparkaksbaket.

Många pepparkakor blev det!
Men vi är tre familjer
att dela.


En del blev fint dekorerade.

Avslutar med att visa en
bild på min advents
bukett.
Hoppas den står länge.


Amaryllis är min
favorit- 
julblomma.
Nu skall L och jag smaka på
Årets Blossaglögg
och titta 
Tomten är far till alla barnen
det är vår första advent
tradition det.
Kramis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Första strecket på datumljuset.

  God Kväll 1:a december och första strecket på datumljuset är tänt. Hyacinterna har slagit ut och det doftar jul. Känner mig avslappnad Jul...