söndag 9 juli 2017

24 mil blev det idag!

 Hej på er finaste!
Idag blev det några mil där bak på
bönpallen.
Närmare bestämt 24 mil.
dagen bjöd på ett perfekt åkväder.
Vi styrde mot Bolmen via Halmstad Simlångsdalen.
vi åkte tillsammans med L:s bror
och hans fru.
som sedan många år är vana MC åkare.
De har koll på många
smultronställen som man kan ta sig till.
Vacker utsikt i väntan på färjan
som skulle ta oss över
till Bolmsö.
Någon form av konstverk som
ett vikingaskepp
kunde man också beskåda där.


 Parkering av motorcyklarna på bilfärjan.


Bilfärjan var dekorerad med blomsterlådor.
Finfint.

Mat måste man ju ha.
Då åkte vi till ett ställe som heter
Tiraholmsfisk.
De har egen Gös och Ål odling där.




Här kan man se de slingrande ålarna.
 
Där finns både restaurang och en
gårdsbutik.
 
Är man vid Bolmen ja då äter man så klart
Gös, den var  smörstekt
och smakade ljuvligt med en god aioli till
samt pommes allt var jätte gott .

Som avslutning på en mycket trevlig utflykt med
trevligt sällskap blev det
fika på Backen i Abild.
Det är Marianne och Erik som driver det.
Mycket gästvänligt och trevligt.
Allt som serveras är hembakt.
Kan rekomenderas en tur dit.
Sen måste det ju påpekas jag är ledig i morgon
jag har semester!!! jag kan vara uppe
hur länge jag vill.HA HA.
24 mil i baken  sätter sina spår. 

Jag tror jag sätter mig i växthuset en stund.
Började på denna igår,
ja jag vet inte den får ett försök till
så får vi se.
Ha en underbar fortsatt söndagskväll.
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Första strecket på datumljuset.

  God Kväll 1:a december och första strecket på datumljuset är tänt. Hyacinterna har slagit ut och det doftar jul. Känner mig avslappnad Jul...