söndag 30 juli 2017

Fritering ,Håkan och en massa annat!

Hejsan på er!
Oj vad dagarna tuffar på.
Det händer en massa kul saker hela tiden.
Titta vilket fynd jag hittade på ICA.
Har länge velat ha serveringskorgar till pommes.
Men tyckt att de varit så dyra.
Men dessa fann jag för 25 kr st
vilket var ett jätte bra pris
så jag slog till
med 8 st

 Ja de kom till användning redan
första dagen då vi åt
fisktacos med barn och barnbarn.
Tyvärr han jag inte fota innan det mesta var
uppätet.
Ni får ursäkta inte så snygg bild.
 Fisktacosen färdig att fritera.
Jag använder torskrygg
som jag dubbelpanerar,först mjöl
sedan ägg och sist pankopanering.

 Fritering pågår.
Bäst att göra utomhus, det osar så.

 
En god salsa till med tomat
ruccola, persilja oliv mm. 
 
En aioli och guacemole till. 


Lite vattenmelon och morötter
Alltid gott att knapra på
innan maten.
 

Som dessert gjorde L sin paraddessert!
Petit chouxkrans med
grädde,lemoncurd, glass
och blåbär.
Jätte gott!
 
Gårdagen bestod av det här Fantastiska!!!!
Min dotter och jag var på Håkan Hällströms
konsert på Ullevi.

Det var Magiskt!!!!!
Underbart
Det kan man leva på länge.....

 
 
Idag tog vi en tur med hojen
till Österöö
och fikade,det blev ostkaka
från Källsjö mejeri.
Godis!

 Vacker miljö


Som ni ser så är nu min fontän på plats
med pump och allt.
Skönt att lyssna på vattnet när det porlar.

 
Fontänen fick byta plats med den
här damen.
Oj det blev ett långt inlägg idag
hoppas ni orkar läsa.
Ha en trevlig fortsatt söndagskväll.
 Kramis!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Första strecket på datumljuset.

  God Kväll 1:a december och första strecket på datumljuset är tänt. Hyacinterna har slagit ut och det doftar jul. Känner mig avslappnad Jul...