onsdag 29 april 2020

Snart Valborg!


Nu var det länge sedan jag skrev, vet inte vad tiden 
blir av.
Lyssnar på Louise Hoffstens senaste
en "vacker värld".
Men jag tycker inte världen känns vacker  just nu.
Men det är en tröstrik och vacker sång.
Plockade ihop lite vårblomster
i trädgården,
lite blommor piggar alltid upp.
Växthuset är nu klart för avkoppling eller
en middagslur om man
önskar.
Just nu är det ganska trångt med alla
plantor som
står på till
tillväxt.
Med det doftar så gott med klorofyll.

Känns rörigt men det blir bättre
sedan, när de
kommer ut i pallkragarna
Jag har förodlat mina dalior 
i krukor,
så att de skall komma igång.
Hittade en påse till idag som ramlat
bakom så de skall också
ner i jorden.
Ha en trevlig kväll!
I morgon är det Valborg
om än en ovalig 
sådan.
Kramis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Första strecket på datumljuset.

  God Kväll 1:a december och första strecket på datumljuset är tänt. Hyacinterna har slagit ut och det doftar jul. Känner mig avslappnad Jul...