söndag 3 maj 2020

Då var långhelgen snart förbi

Ja då var den här långhelgen avklarad,
det har varit mysigt och
avkopplande som det kan bli.
vi håller oss mest för
oss själva känns bäst i nuläget.
Årets Hortensior med nya krukor har
tagit sin vanliga plats.

Valborg firde vi med en Rabarberpaj.
Det var smarrigt.
Efter det en Vårlig pasta med
lövbiff och sparris.
Sedan har det varit mys i växhuset
med tilltugg.
Nåon tur med hojen såklart.
Sedan har det faktiskt blivit
lite vårstädning också.
Lite ljusare gardiner så ljuset kan sippra in.

När jag städade i skåpen
hittade jag de
här ljusstakarna, som jag alldeles glömt av.
Köpte dem när vi var i Kosta i början av mars.
Ja livet har ju varit lite annorlunda 
sedan dess.

Sedan börjar ju trädgården vakna till
liv med grönska.




Satte mig i växthuset en stund och började
på den här boken.
Den skall ju vara så spännande.
Ha en fortsatt trevlig söndagskväll.
Kramis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Första strecket på datumljuset.

  God Kväll 1:a december och första strecket på datumljuset är tänt. Hyacinterna har slagit ut och det doftar jul. Känner mig avslappnad Jul...