söndag 31 maj 2020

Min fina MorsDag!

Vilken fantastisk dag det varit.
Med sådant här väder
kunde vi fira mors Dag utomhus
säkert
Denna fina korg med massa godheter
och roligheter kom 
dottern med, även en flaska handsprit
innehöll den.
Har även via sms fått skraplotter 
av sonen skall
bli spännande om de innehåller någon
vinst.


Som tradition på Morsdag
så äter vi alltid stekt 
makrill med
Mr:L s stuvade spenat
och nypotatis
förstås.
Lite fika såklart,
en rulltårta
med marsipanöverdrag
blev en snabbtårta
men god.
I morgon fyller den här fantastiska
killen 14 år.
Vi brukar fira det med trädgårdsfest
här men det får
bli vid ett senare  tillfälle i år.
Tyvärr är det ju så.
J har fått tag på ett nytt set MC kläder
de andra var urväxta.
Så han och Morfar var tvungna
att ta en tur.
Tuffingar.
I går tog vi en tur på hojen ner till Svanshall på
Kullahalvön.
Ett litet fiskeläge , men så mysigt.
                                               Deras rödspätta är världsbäst.

Sedan som avslut  fika hos 
Flickorna Lundgren
på skäret.
Det var en mycket trevlig tur.
Nu skall jag sätta mig här med ett glas rose
och skrapa mina Mors Dags lotter.
Kramis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Första strecket på datumljuset.

  God Kväll 1:a december och första strecket på datumljuset är tänt. Hyacinterna har slagit ut och det doftar jul. Känner mig avslappnad Jul...