söndag 19 april 2020

Ormbunkar,Olivträd och en tur på hojen!

Ja redan söndagskväll, helgen har
gått snabbt.
Det har varit mycket trädgård vädret har
ju varit perfekt.
Det känns skönt och tryggt att vara där
man glömmer att allt inte 
är som vanligt.
Vart fall tycker ormbunkarna att det
är som vanligt,
för de har börjat växa på riktigt nu.

Blomsterlandet hade extra pris på 
Olivträd, det passade 
mig perfekt då mina har
tappat alla blad och såg allmänt 
eländiga ut.
125 kr st tyckte jag var ett bra pris för dessa.

Luktärtorna växer till sig bra.
Växthuset har fått sig en omgång
med såpa och högtryck.
Nu får det torka ur sig,
så kan jag bädda dagbädden där sedan.
Piffa till med kuddar mm.
Idag var det dags att ta fram 
motorcykelkläderna
för årets första 
tur för mig.
Vi åkte en tur till Södra Näs (Varberg).
Där är så vackert!
Tänkte tagit vår fika där ,
men det blåste så kallt från havet.
så vi drog vidare 
inåt landet
och hamnade i Dagsås.
HiHi!!
Där vid en slänt fylld av scilla
så vackert ,
intog vi vår fika.

Avslutar med en bild från en
Primula i trädgården.
Ha en trevlig söndagskväll,
var rädda om er.
nu skall vi Netflexa 
en stund.
Kramis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Första strecket på datumljuset.

  God Kväll 1:a december och första strecket på datumljuset är tänt. Hyacinterna har slagit ut och det doftar jul. Känner mig avslappnad Jul...