måndag 13 april 2020

Då var den över!


Ja då var denna speciella Påsken över.
Vädret har ju varit till pass.
Som sagt jag är ju inte så mycket för 
gula blomster mer än 
några påskliljor 
till påsk går 
ju an.

Detta vet ju min dotter så denna fantastiskt
vackra bukett fick
jag på påskafton av henne med familj.

Dottern med familj var här på lite buffe
påskafton.
Vi blev fem vi skulle varit tio stycken,
så vi kunde sitta 
armlängder  ifrån varandra.
 Så en liten påskdukning
blev det ändå.

Vi startade med lite
påskfika.
Med nybakade kycklingar.
Visst är de söta!
Annars har dagarna tillbringats i
trädgården.
Tankarna på allt elände skingras då.
Vi är inte sysslolösa,
som tur är.
Högtryckssprutan har gått för fullt.
Vattenbaljan till fontänen
är rengjord.
Häcken har sågats ner en bit,
så nu har jag massor
att mala ner och lägga ut 
i landen
som
ogräsbekämpning.


Lukas njuter i solskenet.
Fler trädgårdsmöbler
har fått lite
omsorg med färg.

Det börjar bli väldigt fullt på övervåningen
nu, så jag har fått flytta ner 
symaskinen
när jag skall klä om några dynor.


Ha en trevlig fortsatt annandagspåsk
kväll.
Kramis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Första strecket på datumljuset.

  God Kväll 1:a december och första strecket på datumljuset är tänt. Hyacinterna har slagit ut och det doftar jul. Känner mig avslappnad Jul...