tisdag 3 december 2019

Lussebak inga cementklumpar här inte!

  Lussebullar har det bakats det idag.
Gjorde efter ett nytt recept.
Mina har ju en tendens att bli cementklumpar.

Införskaffade ju den här boken
Jennys Jul, hon som har
Jennys Matblogg.
Enligt detta receptet gör man ju på
ett lite annorlunda sätt,
man fyller dem med smör och vanilj.
Sedan gjorde jag en sats saffransgifflar
också, som jag fyllde med
mandelmassa , 
vit choklad och apelsin.
Jäsning på gång.



De blev riktigt bra.
Saftiga och inga
cementklumpar.

Giffeldegen på jäsning



Riktigt mumsiga blev de också,
saffran och vit
choklad gifter sig.

Avslutar med en bild på mina Amaryllisar
som slagit ut nu.
Ha en trevlig Lillördag.
Kramis!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Första strecket på datumljuset.

  God Kväll 1:a december och första strecket på datumljuset är tänt. Hyacinterna har slagit ut och det doftar jul. Känner mig avslappnad Jul...