söndag 15 december 2019

En ful gran och lite annat!

Ja då var anno 2019 :s gran
klädd.
Det är nog den fulaste och ojämnaste gran
jag någonsin haft.
Den såg ju så bra ut när vi valde ut den.
Man kan bara skratta åt eländet.
Har vänt och vridit
men det hjälper inte någotvidare.
Får fokusera på pyntet iden.
Stjärnorna jag gjorde
har kommit
på plats med ljusslingor i.


Fåglarna har fått godis.
en kärve och
lite andra godsaker som jag gjorde 
förra helgen.
Hann knappr hänga ut hjärtat innan
en skata tog halva.

Jordnötter är smaskens.

Så här fint har de pyntat utanför
musikskolan i
Badhusparken, upptäckte det under
morgonpromenaden med Lukas.
Sedan gjorde vi ett kort besök
Skrea matbruk 
som hade julmarknad.




Sedan bar det av till dottern i Varberg
för den årliga julgodis
tillverkningen.

Den här tratten är det bästa när man
gör knäck, inget spill
och man doserar 
lagom mängd.
Det tillverkades Rocky road,
wienernougat och tryfflar mm.


På Luciadagen försökte vi oss på 
den här ölen med bl.a saffran,
men det var det suraste jag smakat.
Inte i vår smak.
Ja då var det tredje ljuset tänt i denna 
mysiga förväntansfulla 
månad.
Ha det bäst.
Kramis!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Första strecket på datumljuset.

  God Kväll 1:a december och första strecket på datumljuset är tänt. Hyacinterna har slagit ut och det doftar jul. Känner mig avslappnad Jul...