onsdag 11 december 2019

Födelsedagsfirande lite bak och en stjärna.







Idag blev jag lite baksugen.
Lite gofika till
Kalle Anka är ju tradition.

Började med korintkakor klassiskt 
gammaldags men got
Sedan en sats brysselkex med
Saffran, ja nu får 
de stå i kylen en stund medan
jag tittar in här på 
bloggen.
Igår hade vi en mycket trevlig kväll
en god vän som fyllde jämt på självaste
Nobelldagen.
Vi och några till blev bjudna på en
mycket
trevlig kväll på Bratt.
Med god mat och dryck.
Vi startade kvällen med lite bubbel 
med tilltugg hemma hos oss.

Vi var några som valde Bratts klassiska
fiskgratäng.
Det var många år sedan jag åt den,
men fortfarande lika
god.
Till det avsmakade vi ett mycket gott
österikiskt vin.
Vi fick sitta vid ett runt bord och det
tycker jag är mycket trevligt
alla kan prata med varandra.
 Efter det desserter , smarriga saker
som glass med maräng och choklad fondant.


Sedan har jag fått lite mer snurr på
att göra stjänor,
så det kommer jag att göra fler
rena terapin.

Ha en trevlig kväll!
nu får jag ta tag i mina degar.
Kramis.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Första strecket på datumljuset.

  God Kväll 1:a december och första strecket på datumljuset är tänt. Hyacinterna har slagit ut och det doftar jul. Känner mig avslappnad Jul...