onsdag 31 juli 2019

Katter och hundar och en korg med blommor.

Den här lilla godingen är på besök
medan dottern med familj
är ute på semesterresa.
 Sture var namnet och jag 
är två år gammal.
 En riktig liten kelgris
är jag också.
Älskar att smyga upp på höjder 
samt att gömma mig
lite här och där.
Med mig har jag brorsan Ingo
förstås.
Ja nu är huset fullt av svansar.
Lycka är att ta en korg 
och plocka 
den full av blommor.

En hel del ätbart följer
också med in.
Luktärtorna växer helt galet i år.

Fick en påse Vallmofrö
som följde med 
en trädgårdstidning.
Petade ner fröna och så kom de här
finingarna upp.
 Blommorna  står bara en dag,
men de här 
frökapslarna är ju jätte kul
att plocka in.

Ha en trevlig fortsatt lillördag,
här verkar det som
det blir paj 
till kvällsmat.
Kramis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Första strecket på datumljuset.

  God Kväll 1:a december och första strecket på datumljuset är tänt. Hyacinterna har slagit ut och det doftar jul. Känner mig avslappnad Jul...