söndag 14 juli 2019

Skön semesterlunk, Dahlior och så klart mat!

Det känns verkligen att man kommit in
i semesterlunken nu.
Här kommer några bilder på 
mina Dahlior 
som nu har börjat blomma.
Denna lattefärgade godingen
är ju bara så vacker.
Cafe au Lait är namnet.
 Här en lite mindre och
färggladare variant.
Slarvat bort
namnet.
  Aprikosfärgad var det här.
Galleri Vincent är 
namnet.
 Denna mörka spretiga saken
är ju också väldigt läcker.
Black Narcissus
är namnet.
 I onsdags tog vi en tur med Hojen
ner till Svanshall
för
att äta lunch , de har världen godaste
Musslor och Rödspätta där.

Den här Rödspättan nog den
största jag sett.
Men så gooood och mättsam.
 Efter det fick det bli en sväng till
Flickorna på Skäret.
Lite kaffe och något sött.
Så mysigt med deras rutiga dukar och kopparkannor.
Sedan har jag gjort färdigt mina båtar.
Barnsligt!! Jaaa
men kul att pyssla med.
De fick verkligen tummen ner av
Mr:L han bara storskrattade.
Jag tycker de är söta.
I torsdags besökte vi stadens nya
Italienska restaurang.
Pomod,oro.
De är verkligen värda ett besök!
Så gooood mat.
Vi åt en skaldjurspasta som
bara smalt i munnen.
Så trevligt med en ny restaurang i stan.
Igår var det dags för sista steget
på min stol, det var att
pensla in den med youghurt blandat
med jord.
Det för att mossan skall få ett bra 
fäste.
 I går var dottern och jag på en 
fantastiskt bra 
konsert med Di Leva där han tolkar Bowie,
på Stålboms.
Den var så bra, ja helt underbart 
det kändes i hela kroppen.
Det var den bästa konserten på länge
jag varit på.
Han avslutade uppe på taket,
men jag han inte fota
det.
Var helt inne i musiken.

Ha en fortsatt trevlig söndag,
i morgon blir det nya 
semesteräventyr.
Kramis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Första strecket på datumljuset.

  God Kväll 1:a december och första strecket på datumljuset är tänt. Hyacinterna har slagit ut och det doftar jul. Känner mig avslappnad Jul...