onsdag 3 juli 2019

Semester med mina finaste!

 Ursäkta nu var det ett tag sedan.
Men det har hänt så mycket!
Jag har börjat min semester och är nu inne på 
min tredje dag.
Söndagen inleddes med att min finingar kom
och skall stanna veckan ut.
Underbart att få umgås.
Det betydde att ett strandbesök och
årets första dopp för min del.
Temperaturen i vattnet
24 grader!!!!
trodde knappt det var sant.

Deras föräldrar också var med så
passade vi på att
äta årets makrillmiddag,
som vi annars brukar äta på morsdag
men inte fått tid tillsammans 
förrän nu.

 Jordgubbstårta till efterrätt 
blev det.
Söndagen bjöd ju på ett underbart väder.
 På kvällen grillade vi hemgjorda hamburgare.

 I måndags bakade vi pizza a la
Prostens, jag fick ju
recept på deg och tomatsås när jag
var på kurs där.


Smarriga blev de.
I fredags var vi några som avtackade
en  arbetskamrat
47 år har han 
varit trogen bryggeriet.
Först lite mingel vid brofästet sedan 
Downtowns rockbar.
En mycke trevlig kväll tillsammans.
Man gick hem med ett leende 
på läpparna.
I går drog vi till Danmark.
En tur Helsingborg-
Helsingör.
Den obligatoriska rödpölsen på färjan så klart.
Sedan äkta dansk glass på det gamla 
stammis stället,
där både mina barn och jag
ätit glass som små.

Sedan avslutade vi på Cafe Hyacint,
dock inga smörebröd denna 
gången.
 I lördags åkte L och jag en tur på Hojen till
Junkstyle and janes B&b i
Tvååker.
Ett ställe att rekomendera,
jätte fin butik och
smarrig fika till bra pris.

En jättegod Pavlova eller en god
morotskaka
bjöds det 
på.

Ha det gott!
Idag blir det sagokafeet 
kakbuffen.
Samt hopp om varmare väder.
Kramis!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Första strecket på datumljuset.

  God Kväll 1:a december och första strecket på datumljuset är tänt. Hyacinterna har slagit ut och det doftar jul. Känner mig avslappnad Jul...