söndag 4 augusti 2019

GT 40 och en tur till Tjolöholm.


Redan söndagskväll en helg går fort.
Kvällen blev sen i går,
kom inte i säng
före klockan 
två.
Det tar på en gamlings krafter,
lite sliten är jag
faktiskt idag,
har inte blivit något nyttigt gjort alls.
  Det var alltså Gyllene Tider på Ullevi igår.
En magisk kväll,
som hade vädret med sig.
54 350 personer.
 Cris Kläfford med sin magiska 
röst
var förband.
Så äntrade de äntligen scenen,
en massa gamla godingar
När vi två blir en, Flickan i en Cole Porter sång, sommartider
ja hela raddan.
Kung av sand en av mina favoriter.

Så häftigt alla sjunger med,
de flesta kan
texterna.

Så var det över och avslutas med
när alla vännerna 
gått hem,
ja en rysning och en tår kom.
Det var sååå bra.
L föreslog en tur på hojen
och det blev det.
Tjolöholm var målet.

Lunch blev det där,
konfiterat anklår med tillbehör.
Smakade gott,
och så slapp lata jag laga mat
idag.




Från det ena till det andra så har
äntligen min Afrikas blå 
lilja börjat blomma.
Bättre sent än aldrig.

Ha en trevlig fortsatt söndag,
nu skall jag öppna en bok
sätter mig nog
i växthuset.
Kramis!











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Första strecket på datumljuset.

  God Kväll 1:a december och första strecket på datumljuset är tänt. Hyacinterna har slagit ut och det doftar jul. Känner mig avslappnad Jul...