onsdag 21 augusti 2019

Det märks vart vi är på väg!

Gick en runda  i trägården när jag kom hem,
ja en del blommar och är vackert
men man ser vart det är 
på väg.

Humlen har verkligen buskat 
till sig.
Fina humlekottar lite svåra
att fånga på bild,
när det blåser.
Kärleksört vacker,
nja den är så
mycket höst för mig.
Men bra att plocka in som snitt
står hur länge
som helst.
Några druvor blir det i
rankan
rosariet i år också.
Men huga så sura de var.
Ingen stor Hallonskörd i år,
tyvärr.
Min Svartkål som för några veckor sedan
vart helt uppäten av någon
objuden inkrätare,
börjar minsann komma tillbaka.
Några pumpor blir det också.
Mängder av tomater blir det.
Frökapslar från Vallmo
kul att ha i buketter.
Mina Astrar står i full blom nu.
vackra och står länge som snitt.
Dags att ta sig ut i trädgården och
jobba lite.
En vecka med kräksjuka, sedan en helg 
i Danmark, då finns det 
att pyssla med där 
ute bara att
kavla upp armarna.
Ha en trevlig kväll.
Kramis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Första strecket på datumljuset.

  God Kväll 1:a december och första strecket på datumljuset är tänt. Hyacinterna har slagit ut och det doftar jul. Känner mig avslappnad Jul...