onsdag 20 februari 2019

Nu gror det!


Hejsan!
Tittar in som hastigast.
Jag blev så glad när jag såg att årets första frösådd
börjat gro.

                                                           Små små pyttisar är det .

                                                     Det är så roligt när man ser att det gror
                                                             För fröna är så pyttepytte små
Så de går nästan inte att se
utan förstoringsglas
när man skall så.


Den här sorten testade jag förra 
året men det grodde 
ingenting.
Men i år kom de.
Skam den som ger sig.

Denna sorten har jag haft i ett par år,
tycker den är så vacker.
Med dubbla kronblad.


Den här är premiär för i år.
Nästan luktärtsliknande.

Nästa så omgång blir de påsarna.
Men väntar någon vecka.
Men chilien åker nog i jorden
till helgen.
Sedan kan man ju baka lite bröd
mellan varven.
Bakar det mesta brödet själv,
tycker det är så mycket tillsatser
köpebröd.

Idag är det Apotekarnas påskebröd
som bakas.
Man kan äta det innan påsk också.
Jag fuskar lite nu förtiden
med färdig surdeg
glömde alltid att mata min egen.

Ha en trevlig onsdagskväll!
Det blir väl sveriges mästerkock
och en god skinkpaj 
till kvällmyset.
Kramis.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Första strecket på datumljuset.

  God Kväll 1:a december och första strecket på datumljuset är tänt. Hyacinterna har slagit ut och det doftar jul. Känner mig avslappnad Jul...