söndag 24 februari 2019

Första grillningen samt en massa obeghag.


Ja den här helgen går väl inte till historien 
den bästa.
Det började i fredags med stopp i kökshon.
Vi lossade och rensade
men fortsatt helt
stopp.
Sedan hittar L fukt på golvet i
vinkällaren
så förmodligen ett trasigt rör under golvet.
Inte nog med det så i
stressen över allt 
glömde han stänga av en kran som
han öppnat
och i natt fylldes andra delen av källaren med vatten
verktyg pellets mm blev förstört.
En olycka kommer sällan 
ensam.
Man kan säga som så L är inte
så munter idag


För min del har det varit trädgårdsarbete
som gällt.
Första grillningen blev det idag,
tyvärr försvann solen.
Men man fick värma sig vid grillen.
Grillning och en påskmust
det är väl vårtecken.

Den högen har jag lyckats 
åtstadskomma.
Inte så dåligt tycker jag, tre stycken buskar
har friserats.

Sedan har det kommit två stora 
paket.

Innehållet skall skruvas ihop
och bli en Järnsäng 
eller soffa
som skall bli som en dagbädd
i växthuset.
Skall ändra om där ute lite år tänkte jag.

Sedan åkte paprika fröerna i jorden 
idag.
Fyra små fröer var det i 
paketen.

Ja jag har några sparade från egen skörd 
också.
Chiliefröerna åkte också ned i jorden
idag.

Ni får ha en fortsatt trevlig söndag.
Nu skall jag laga 
något gott till och se om han inte kan
bli på lite bättre humör.
Kramis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Första strecket på datumljuset.

  God Kväll 1:a december och första strecket på datumljuset är tänt. Hyacinterna har slagit ut och det doftar jul. Känner mig avslappnad Jul...