måndag 11 februari 2019

Firat försenad födelsedag!


På lördagen hade jag mitt försenade
födelsekalas.
Satte ihop en grupp med vårlökar
i trälådan.
Dessa kan man ju plantera ut i landet sedan.


Det blev Kungsängslilja, vit Krokus
och några Primulor.

Älskar Kungsängsliljan
så vacker
och opretentiös.

Här har vi världens
sötaste
kalaspingla minsann.

Körde en lite  gammaldags klassisk meny.
Tre små smörrebröd
till förrätt.


Sedan blev det stekt kalkon
med tillbehör.
Duchesspotatis,
rödkål
brysselkål, inlagd pressgurka
och gele.
Är väl ett måste till en sådan
här rätt.


Såsen inte att förglömma ,
med lite sherry i.

Till dessert blev det ingefärspäron,
från egen skörd.
Det blev ju några päron på träden i höstas,
så kul att tagit tillvara något av det.

En liten bit drömtårta fanns det 
också smaska på.


Fina presenter fick jag också.
Ett gott vin att
avsmaka.
En Tacos bok, kul att prova
lite nytt 
på den fronten.



Gissa vad det här är?
Spännande!

Jo fantastiskt fina glas.


Skall bli så roligt att duka 
med dessa.

Äntligen kan jag göra Belgiska 
våfflor.
Nu skall det gräddas.


Sedan har Tulpanförrådet
fyllts på
i olika kulörter.


Ha en fortsatt trevlig måndag!
ikväll blir det
Husdrömmar att kika på.
Kramis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Första strecket på datumljuset.

  God Kväll 1:a december och första strecket på datumljuset är tänt. Hyacinterna har slagit ut och det doftar jul. Känner mig avslappnad Jul...