onsdag 27 februari 2019

Små söta Penseer!



Dessa här finingarna har kommit upp
utanför mitt växthus.
Självsådda har de kämpat sig upp i solljuset.

Så då tänkte jag klarar de sig där
ute, då kan
jag ju införskaffa några till.
så det bar av till 
blomsterlandet så snart kommer de första 
i en liten kruka på
trappen.

 Sedan följde det med några
påskliljor
också fast de får någ pryda 
innomhus.
Sedan hade fått in alldeles färska
kryddor och de
dofterna kan man bara inte stå emot.

En citrontimjan och en oregano
får stå i köksfönstret
och sprida dofter.
Ha en trevlig onsdagskväll,
och onsdag ja då är det
L som är kock,
jag tror det blir  kyckling.
Kramis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Första strecket på datumljuset.

  God Kväll 1:a december och första strecket på datumljuset är tänt. Hyacinterna har slagit ut och det doftar jul. Känner mig avslappnad Jul...