torsdag 4 oktober 2018

Kanelbullar och nyduschad vovve!



Kanelbullens dag!
Ja det fick bli en sådan till eftermiddagens fika.

Mumsiga var de.
inköpta på Stålboms på hemvägen.

Igår var en förskräcklig dag för finaste
Lukas.
Det var nämligen dags för en dusch.
Att bada eller duscha är det hemskaste han vet.
Man får locka honom med
godis för att överhuvudtaget få in den här
40 kilos kolossen i duschen.
Så här medtagen och ledsen ser man ut efteråt.

Idag en betydligt gladare Lukas,
som precis ätit en
 kanelbulle,
som plåster på såren.

Köksfönstret nu.
Där har fått flytta in några cyklamen.



Samt några ekollon och kastanjer.

Den här vackra vyn har jag bredvid mig 
varje dag när jag cyklar
till jobbet.
Många sitter i bilkö eller på motorvägen.
Jag är glad att jag ser 
den här vyn.
Ha en trevlig kanelbullens dag.
Kramis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Första strecket på datumljuset.

  God Kväll 1:a december och första strecket på datumljuset är tänt. Hyacinterna har slagit ut och det doftar jul. Känner mig avslappnad Jul...