onsdag 10 oktober 2018

Växthusstädning sedan STHL Rekviem.


Hej på er så här på lillördan!
Idag har jag gjort höstens
tråkigaste jobb,
men också det viktigaste.
Städat ut växthuset.
Hu då men nu är det gjort,
dammsugit , såpat och högtryckstvättat.
Hann precis klart innan det blev 
för mörkt.
 Jag gillar att tända ljus utomhus
mysigt att strosa omkring
när det mörknar
och ljusen tänds.
Alltså det är batteriljus här.



 Dessa äggen går på solcell så,
får se hur länge
de orkar tändas.

Alltid välkomnande med ett
ljus på trappen.

Ha en trevlig fortsatt kväll,
jag skall se på STHLM Rekviem
två nya avsnitt i kväll
på C More.
Det efter Kristina Olssons böcker,
vilka jag gillar skarpt.
Kramis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Första strecket på datumljuset.

  God Kväll 1:a december och första strecket på datumljuset är tänt. Hyacinterna har slagit ut och det doftar jul. Känner mig avslappnad Jul...