söndag 21 oktober 2018

Födelsedagsbukett och bubbel,samt lite städ.


Igår var det dags att binda en födelsedags bukett.
Lite köpeblommor och 
lite från trädgården fick det bli.


Många presenter skall det vara,
när man fyller år!

Lite bubbel är ett måste,
såklart.
Lite snaks måste det också vara.
L:s specialare chips som man doppar
i smetana med kaviar.


Här har vi födelsedagsobjektet,
ja vi tjuvstartade lite
det är inte för en på 
måndag det är födelsedag.

Sedan drog vi vidare  till Lilla Napoli
och deras underbart goda
pizzor.
Tyvärr lyckades jag bara fota vinet och colan
sedan  kom pizzan och då
glömde jag att fota för
den var sååååå goood.

Idag har vi i styrelsen för konstklubben på Carlsberg
hängt upp tavlorna 
för visning , som skall utlottas i året dragning.
Mycket fina vinster i år.


Detta är min favorit.
Bara så läcker.
Vill vinna!
Det är tio år sedan jag fick någon vinst.



Sedan några bilder från en höststädad
hall och vardagsrum.

 Min nya lilla fotogenlampa fick bo här.


Har hållit på några dagar och med höströjning,
så härligt när det
luktar rent av såpa när man kommer in.
Har kämpat med spindelväv och 
hundhår som
trasslar in sig i varandra.
Spår av en gången sommar som man städar bort.

Så ljuvligt när städningen är klar,
blir det inte gjort
blir jag inte rolig att umgås här hemma med.
Måste ha ordning och reda runt mig
HaHA
Stackars L.

Skönt tycker Lukas att det är slut på 
damsugandet,
den är inte hans vän.
Ha en trevlig söndagskväll.
Dags att hoppa upp i soffan och mysa.
Kramis.

1 kommentar:

  1. Vad mysigt med höst och vilken fantastisk bukett! Snart ses vi, hurra!

    SvaraRadera

Första strecket på datumljuset.

  God Kväll 1:a december och första strecket på datumljuset är tänt. Hyacinterna har slagit ut och det doftar jul. Känner mig avslappnad Jul...