söndag 30 september 2018

Äppelkladdkaka,blomsterlökstårta och ekollon.



Måste bara tipsa er om den här äppelkladdkakan,
såååå underbart god.
En kladdkaka med äpplen,
kanel
och en smuldeg ovanpå.

Med vaniljsås till.
Mums mums.

Här kommer receptet,
ifall ni skulle 
vilja pröva.

 Lovar ni ångrar er inte.


Igår försökte jag mig på att göra en
blomsterlökstårta.

Inhandlade lite lökar med olika höjd 
och färg.

Sedan skall man plantera dem på
olika djup.

Så får vi se till våren vad 
som kommer upp.
får väl lägga lite mossa och sticka i
lite granris över vintern,
ser lite tråkigt ut nu.
  I dag var det öppet hos Viktoria
i Håkesgård en del av Trip 2 Garden.
alltid lika mysigt
att besöka deras trädgårdar.


Ett får som gick i koppel
bl.annat


Ankor

Myrten.


Läckert!

 Sådana med ormbunksblad vill jag ha,
passar till namnet på
min trädgård.






Man får sådan inspiration när man är där,
och ett lugn i kroppen.
Man mår så gott.




Givetvis bjuds det på Gofika
mysig miljö.

Den här lilla krabaten fick följa med 
hem.
Så liten och söt.


Tänkte den kunde passa ihop
med min nya 
ekollonvas som en god vän
fixat till mig.
Först måste ekollonen ligga några veckor
i vatten så de börjar gro.
Sedan skall man sätta det i vasen och hoppas
det börjar växa.

Ha en underbar söndagskväll!
Jag skall hoppa upp i soffan, först med
en bok och
sedan kockarnas kamp och
Springkällan.
Kramis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Första strecket på datumljuset.

  God Kväll 1:a december och första strecket på datumljuset är tänt. Hyacinterna har slagit ut och det doftar jul. Känner mig avslappnad Jul...