onsdag 19 september 2018

Överraskad av en vinranka!



För några år sedan köpte vi en vinranka på
Gekås.
den hamnade i en undanskymd 
hörna
i rosariet och glömdes bort
helt enkelt.
Jag kom att tänka på den idag och var tvungen att titta 
om den levde.


Vad hittade jag jo två stycken 
klasar med druvor.
Jätte kul att den bortglömda stackaren
överlevt.

Här ser man ju plantan
den har väl inte synts för allt annat
som vuxit där.

  Mina älskade luktärtor 
blommar helt 
fantastiskt fortfarande.


 Underblomman har börjat nu
som först.
De växte som ogräs i Montenegro,

Mina murklockor blommar också 
en andra gång nu.


Köpte en liten lampa som
semesterminne
från Montenegro, den får bo
i lilla fönstret.
Bilden blev så mörk svårt ljus att 
fota i.


Här syns den lite tydligare.
Ha en trevlig lillördag.
Så hörs vi.
Kramis.

1 kommentar:

Första strecket på datumljuset.

  God Kväll 1:a december och första strecket på datumljuset är tänt. Hyacinterna har slagit ut och det doftar jul. Känner mig avslappnad Jul...