söndag 23 september 2018

En blåsig fast underbar helg!


Hej på er!
Då var det söndagskväll igen,
har haft en mycket trevlig helg med
besök av den fina killen.
Eftersom J börjat intressera sig för foto,
med ledning av morfar L
tog vi under lördagenen promenad vid staden vid havet,
så det kunde fotas lite.
Det här trädet med de här underliga 
frukterna
växer utanför Kafe Borgmästargården.

Sedan har vi ju Pinchos längre ner på
Storgatan.
Kul bild....

Mitt emot Pinchos skall det öppna
ett nytt kafe.
Spännande skall visst bl.a servera 
Belgiska våfflor.

Sedan har det öppnat en Vintage butik
precis i hörnet 
Storgatan Brogatan.



En bild på vår fina kyrka
får ju också vara
med.
Tänk att för bara 10 år sedan dundrade
tågen förbi här.
På denna smala plats gick rälsen.


Hembygdsmuset.

Lite Hästkastanjer mm utmed vägen.

Ekollon.

Idag var det lite trädgårdsjobb,
som att plocka upp all frukt som blåst ner.
J hittade mer vindruvor och fler rankor.


De hade snott in sig i körsbärsträdet,
gömt sig där inne bland 
grenarna.
Då är det bra att ha hjälp som kan klättra i träd.
Här full aktivitet.

Flera rankor hittade vi ,
som vi kan fästa 
med någon stång över rosariet till
nästa säsong.
Nu stagade vi upp det utmed en gren.

Hösten är vacker.

Mina Margueriter blommar 
fortfarande.

Här har vi Humlekottarna,
de är också
dekorativa.

Insektshotellet har fått en skylt.
Så de hittar dit,
menar jag......
Såg att den kommit lit snett..
 Några buketter fick jag ihop
idag också.
än levererar trädgården.

Den här skulle dottern haft med,
men jag glömde
av att ge den.😥😥😥.


Sedan stod den här killen
för matlagningen 
idag med stöd
av morfar.
Blomkålsstuvning med korv bjöds
det på.

Till efterrätt blev det
Porsevägens päronglass,
en äkta Falkenbergsglass.

Kan köpas på ICA Kvantum.


Sedan var det ett kärt återseende när mamma kom 
och hämta.
Ja det var min helg, ikväll är det rutan
som gäller
kockarnas kamp och Springkällan.
Ha en underbar kväll.
Kramis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Första strecket på datumljuset.

  God Kväll 1:a december och första strecket på datumljuset är tänt. Hyacinterna har slagit ut och det doftar jul. Känner mig avslappnad Jul...