måndag 2 april 2018

Påsk,konst ,italienskt och en brasa!

 Hejsan på er ja då var det redan påskens sista dag.
Vad skönt det varit med så många 
lediga dagar.
För mig inleddes påsken med en kostresa till
västra Skåne tillsammans  med styrelsen i vår
konstklubb på jobbet där jag ingår.

En god fika måste man ha efter några timmars åkande 
innan vi startade sevärdheterna.
Det stärker!

Mycke fin konst fick vi se och
en hel del inköp blev det.


Den här är ju bara för läcker.
Vilka färger.

En picknick en gång för länge sedan
ser det ut som.

En trana!

Tre mulliga damer, visst är de häftiga.

Den här tyckte jag var jätte häftig.
Men var placerar man 
en sådan?

Den här gillade jag, precis mina
favorit färger.

Som avslutning blev det ett besök på Citadellet i Landskrona.
Där det också ställs ut konst.


Påskafton!
Ja det betyder god mat och dryck, så klart
Det bjöds på färsk krispig sparris med rökt lax, äggroyal,
räkomelett och jansson mm.

Den här var en riktig goding.





Lite godsaker som avslut, måste man ju ha.


Påskdagen då eldades det brasa på stranden
med korvgrillning därtill.

Skönt att värma sig vid brasan.




Det luktar god korv,
tycker Lukas.



Sedan var det dags för bubbel och god mat igen.
Man kan säga att det var skönt att
komma in i värmen, framför brasan efter en
eftermiddag på stranden.


Denna gången var det K som stod för maten
och då var det Italienskt tema.
Det är hans specialitet.
Mycket gott var det.

 Detta är en farinata gjord på kikärtsmjöl salt och vatten
och olivolja, så god och krispig.
 Inte många ingredienser och ändå så gott.

Tunna skivor fänkål med olivolja

Risotto med skaldjur färgad med färg från bläckfisk
haricots verts och svartkål.
Mycket gott.
Som avslutning idag skjutsade vi småkillarna vidare
till deras farmor i Landskrona.
Det blev andra Landskrona besöket denna helgen.

Vi åkte ut till Borstahusen och lunchade där.
Det var ett mysigt ställe Hamnens Hörna.
Där vi åt jättegod Fish and chips
tyvärr glömde jag att fota  maten,
jag var hungrig och allt var så gott,
en jätte trevlig avslutning på helgen med killarna 
och deras farmor.
Ha det gott så hörs vi.
Kramis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Första strecket på datumljuset.

  God Kväll 1:a december och första strecket på datumljuset är tänt. Hyacinterna har slagit ut och det doftar jul. Känner mig avslappnad Jul...