söndag 15 april 2018

Grillpremiär och 60 - talsnostalgi.



Hejsan så här på söndagskvällen!
Det har varit en helg med lite och varje.
Unnade mig lyxen att 
vara ledig i fredags och det var väldigt skönt.
fredagskvällen startade med
grillpremiär för vår del.
Kanske sent, jag har kännt mycket grillos senaste tiden.


Vi har haft finbesök över helgen av finaste 
Jonathan, så mysigt.



Han och morfar passade på att ta en sväng med 
hojen i går , i det 
fantastiska vädret. 20 grader varmt
helt underbart, trodde det 
var fel på termometern.



lördagskvällen ingick det ett besök,
på Barnklubben Burken.
En nostalgitripp till 60-talets Falkenberg.
Ja ni ser  
Falkenbergs Beatles här ovan.



Och här är de 56 år senare!!!
Jätte häftigt.
Vilket ös , Beatles för hela slanten.


Bröderna Liljedahl var också med på 
burkens tid.


Jätte duktiga dansare till Roy Orbinson.


Vad är 60-talet om inte musik av Spotnicks.
Sköna lirare i guldkavajer.


Idag fick äntligen mina övervintrade Pelargonier
lite omsorg.
Ja de flesta verkar klarat sig, lite ny jord
och vätska kommer att 
göra susen.


Mina Afrikas liljor fick också komma fram
i ljuset nu.


Se det växer i landen också.


Så lite projekt, så klart! Hi Hi.
Ja, nästa projekt är ju lite målning,
på stora toan.
Vill ha gjort det innan ute säsongen sätter
igång på allvar.
Lite färgtester kan ni se här.


Ja mer om det en annan gång.


Så här härligt gult blommade det vid
Tullbron idag på min och
Lukas morgonpromenad, visst blir man glad
trots att det var både var grått och dimmigt.


Ha nu en riktigt skön söndagskväll, för det skall jag
ha, skall bara klippa L först,
han är så långhårig.
Sedan blir det soffan  med en god bok.
Kramis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Första strecket på datumljuset.

  God Kväll 1:a december och första strecket på datumljuset är tänt. Hyacinterna har slagit ut och det doftar jul. Känner mig avslappnad Jul...