söndag 8 april 2018

Biskopstorp och världens godaste fisksoppa!


Igår var vi på en liten utflykt till Biskopstorp, ett mycket
trevligt strövområde som ligger mellan
Kvibille och Slättåkra.
Hade inte hört talas om det innan det var en arbetskamrat som
tipsade om det.


 Där finns olika vandringleder och flera grillplatser.




Här förebereds korvgrillning, vi hade grillkol med
oss, men det fanns ved vid stugan 
som man kunde använda till
att göra upp eld med.
Här täljs det egentillverkade grillspinnar.


Äntligen blev det lite fart på elden,
grillningen kom igång.



Det smakar extra godis att äta ute.


När vi kom hem lagade vi världens godaste fisksoppa
A la Marika, ja den är verkligen Superb.
Har fått receptet av min arbetskamrat Marika.

Jag tillsatte även en skivad fänkål att steka med löken,
det är alltid gott till fisksoppa. 


Ett gott vitt vin är aldrig fel till fisksoppa.

 Detta vinet kan kan jag verkligen rekomendera,
gott sedan tycker jag etiketten 
är väldigt snygg också.


Sedan blev det glassbuffe᷾
till efterrätt.


De här lilla vasen och ljusstaken,
var mitt fynd från konstrundan i år.
Den lite större vasen köpte jag förra året
av samma konstnär .

Söndagen har ju bjudit på ett fantastiskt väder
då termometern äntligen visat
tvåsiffrigt.
Så det fick bli lite trädgårdsjobb idag.
Härligt med en hjälpreda.

Sedan hittade jag en pirat pirathyddan
minsann.

Man ser att den här Pirat Vinnarskalle ser
stenhård ut, bäst att akta sig.
HAHa.

Ha en fortsatt underbar söndagskväll.
Så hörs vi.
Kramis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Första strecket på datumljuset.

  God Kväll 1:a december och första strecket på datumljuset är tänt. Hyacinterna har slagit ut och det doftar jul. Känner mig avslappnad Jul...