onsdag 18 april 2018

Lycka kan vara en bukett med vitsippor.


Detta är verkligen lycka för mig!
Vårens första bukett 
med vitsippor.


Man kan knappt fatta att de redan kommit 
upp ur jorden och blommar.
kallt som det varit.
Men nu är de här.



En sådan här liten bukett med scilla 
är inte dumt det heller.
   



Eftersom vår trädgård är gammal
finns där ett stort 
bestånd med scilla, som blommar 
i sin fulla prakt nu.





Denna växten tror jag heter
Lungört, konstigt 
namn.

Den här gula finns det också gott om,
vet inte vad den heter.


De gör sig bra tillsammans,
gult o blått.


Tomat och chilin har kommit igång
nu , blir lagom att plantera ut
i växthuset  i slutet av
maj.


Både tomaterna och chilin har jag tagit från kärnor
 fjolårets frukter.
Det blir spännande, har aldrig gjort det förut.






Petunierna frodas också, får nog toppa dem lite
annars blir de för spretiga.



Här har vi lobelia både kant och häng.


Asterplanterna är det nog dags att skola om 
snarast,tror jag.
Ha en trevlig onsdagskväll,
Jag skall fortsätta med mitt målarprojekt
och L skall ut på motorcykel.
Sedan äter vi något gott,
tänkte göra en club sandvich
kanske ett glas rött till
det är ju lillördag.
Kramis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Första strecket på datumljuset.

  God Kväll 1:a december och första strecket på datumljuset är tänt. Hyacinterna har slagit ut och det doftar jul. Känner mig avslappnad Jul...