söndag 10 januari 2021

En knoppbräda och ett svart hål!




Söndagfrukost, då blev det nybakta
färska frallor.
Söndagsmorgonen bjöd inte på så underbart
väder som gårdagen.
Vilken underbar dag det var, ingen blåst, sol
lite vitt på marken







Har länge önskat mig en knoppbräda till
köket och nu är den här.





Mr:L var hygglig och satte upp den med
en gång.
Helt utan bruksanvisning påstod han.
HaHa!



Mr:L har länge haft ett pågående projekt.
Jag har kallat det för svara hålet.
Det har dammat brötat
om det.
Men nu börjar det bli klart,
och snyggt blir det.
Han är verkligen duktig, det var ett stort och 
klurigt projekt.


En lucka i golvet som ni ser!
Mr:L har sågat sig 
genom golvet
ner i vinkällaren allt för 
att man skall
slippa gåu utomhus  och in genom källaingången.
nu kan man gå ner från kakelugnsrummet.
Fiffigt va!



Lite finslipning med gångjärn och ledstång
så börjar det bli klart.


Det känns skönt att julat ut väldigt roligt
att ta fram allt men 
som sagt skönt när man tar bort det.
Amaryllisen kan man ju ha
som snitt
innan den vissnar ner

Trots att julen är slut har jag
gjort några stjärnor
till, bara för att det är så kul.


Avslutar med en bild på min
min lata katt.
Ha en trevlig söndagskväll.
Kramis!















 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Första strecket på datumljuset.

  God Kväll 1:a december och första strecket på datumljuset är tänt. Hyacinterna har slagit ut och det doftar jul. Känner mig avslappnad Jul...