söndag 17 januari 2021

Att ha haft födelsedag!

Att jag haft födelsedag  i denna veckan
märks för det står
flera
fina buketter i vaser här.
Trots att jag skall vänta
att fira min dag, lite senare
har dessa fina dykt 
upp.

Underbart. 




Tulpanernas underbara färger
och knaster.




Sedan har det dykt upp en underbart
god champagne också.
Den intogs till en räkpuck.
Sedan dök dottern med familj
upp igår med 
tårta och sprakande ljus.


 Själv hade jag fixat några fastlagsbullat
fast med vaniljkräm och hallon istället 
för mandelmassa.
Nu tänker jag sätta mig och klicka hem
lite fröer, det börjar klia
i fingrarna.
Kramis!







 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Första strecket på datumljuset.

  God Kväll 1:a december och första strecket på datumljuset är tänt. Hyacinterna har slagit ut och det doftar jul. Känner mig avslappnad Jul...