söndag 3 januari 2021

2021 och lite julafon igen!


År 2021 ja det är det nu.
Nyårsafton firade 
MR:L och jag med god mat
framför TV:n
Bingolotto förta gången en nyårsafton,
men den blev bra.
Vi startade med en 
klassisk Räkcocktail älskar det,
så rena smaker med avokadon till


Sedan blev det Fläskfile med
trattkantarellsås.


Som avslutning blev det en Pannakotta med
vit choklad och hallonsås.
Det blev lite väl mycket hallon
för att bilden
skulle bli snygg, men jätte god var den.


Igår firade vi julafton igen
utomhus.
Alla kunde ju inte vara med på julafton
Så nu träffades vi 
med grillning utomhus och julklappsutdelning.
Det blev väldigt stämningsfullt.

Vi tände marschaller och grillen värmde.



Carro var grillmästare.



Det fanns en hel del paket kvar att öppna.










I ett paket låg dessa till mig,
 jag blev så glad
önskat mig sådans formar länge.
Så nu skall det bakas.


Ha en trevlig söndagskväll,
så hörs vi.
Kramis!






























 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Första strecket på datumljuset.

  God Kväll 1:a december och första strecket på datumljuset är tänt. Hyacinterna har slagit ut och det doftar jul. Känner mig avslappnad Jul...