fredag 4 december 2020

Pyssel och bak!

Igår kväll hade jag en riktig pysselkväll.

Gjorde bl.a den här kransen
av torkade apelsin-
skivor.
Apelsinskivorna tog sin tid att torka 
minsann,tror de var i ugnen 
i över åtta timmar.
Mr:L har köpt en ny limpistol
till mig, med trots brännsår
på fingrarna ,den var
väldigt effektiv.
Väldigt varm var den.
blev resultatet ok.


Dörrkransen jag gjort fick sig en ljusslinga
också.


I helgen bakades det pepparkakor,
degen är stor så det
blev måååånga 
pepparkakor.
Men det är värt jobbet för de blir
väldigt goda.
Ett gammaldagsrecept som jag fått
av en kollega för
många år 
sedan.
Men fördelat på tre familjer,
går de åt.






Samtidigt passade vi på att smaka på
den första Ris a La Maltan.
Mumsigt var det.

Sedan har det bakats saffransbullar 
och Lussekatter.
Älskar saffranets gula färg.
Läckert!


Det blev Gifflar med apelsin
och vit choklad.
Samt vaniljfyllda Lussekatter.
Allt för att undvika
cementklumpar till  Lussekatter.
Som mina har tendens
att bli.










Ha en trevlig Fredag
snart
skall 2:a ljuset tändas.
Kramis!








 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Första strecket på datumljuset.

  God Kväll 1:a december och första strecket på datumljuset är tänt. Hyacinterna har slagit ut och det doftar jul. Känner mig avslappnad Jul...