måndag 21 december 2020

Nu lackar det mo Jul!

Fjärde ljuset är tänt  och det lackar
mot jul i denna 
konstiga tid.
Tycker ändå att jag börjar känna lite julstämning
här hemma i min bubbla.
Ja stökig bakgrund sitter 
där och viker mina
stjärnor.
Från och med idag går det mot ljusare
tider.
Det finns alltså hopp





Idag har det friterats Struvor,
och bakats knäckebröd 
till Gubbröran
allt enligt Mannerström
så klart.








Hyacinterna doftar
nu är det
juuuulll!


Brasan värmer och gör det alltid
lite mysigare.


Gottebordet är laddat
med tradionella
Paradisen.



Brandsläckaren är med på bild
bra att ha i juletid.

Ananasen inköpt
brukar alltid köpa en sådan till jul.
Får mest vara som 
dekoration.







Ha en skön måndagskväll
önskar
den lata katten och jag.
Kramis


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Första strecket på datumljuset.

  God Kväll 1:a december och första strecket på datumljuset är tänt. Hyacinterna har slagit ut och det doftar jul. Känner mig avslappnad Jul...