onsdag 9 december 2020

Lite till småfåglarna också!


När det är jul och vi gör en massa
godsaker till oss själva
Får vi tänka att de små fåglarna
också skall
ha något gott 
gott att smaska
 på.



Så jag brukar göra lite godis av
kokosfett och solrosfrö
och jordnötter.
Som jag sedan hänger iträdet ihop
med en kärve
och lite andra matstationer.
Till Lucia brukar jag
hänga upp det. 





I helgen gjordes julens köttbullar,
jag är lite bekväm, så jag
spritsar ut dem.
De blir kanske inte perfekt runda,
men de blev förbaskat
 goda.
Det tycker jag är 
det viktigaste



Vi gjorde också julkorven.
Godast göra den själv,
med vilka kryddor man gillar
också blir den inte så finmald som den
köpta.






Sedan har det bakats
vörtbröd.
Det är lite finess att ha tillgång
till äkta bryggerivört.




Så nu är det mesta klart
nu kan det 
snart bli jul.


Avslutar med en bild på 
adventgodis stund för
de fyrbenta.
Ha en trevlig onsdagskväll.
Kramis!






 



























 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Första strecket på datumljuset.

  God Kväll 1:a december och första strecket på datumljuset är tänt. Hyacinterna har slagit ut och det doftar jul. Känner mig avslappnad Jul...