söndag 17 mars 2019

Snart dax för tuppen!

Ja då är det väl snart dax att sätta ut 
påsktuppen
och hänga fjäderkransen på dörren.
Börja längta till påsk nu,
gillar påsken
lite anspråkslösare än julen.
  Inventerade påsklådan
om 
det fanns något kul där.

L var ute och plockade lite
ris i dag till mig,
så några fjädrar och ägg blir det
väl så småningom.

Påskkärringen får väl
också
komma fram.
 Annars har denna helg mest bestått av
trädgårdsjobb.
Rensning sopning, klippning mm.
Tre stora lass till till
tippen har det
blivit.

Börjat klippa min lavendel också,
det doftar så gott.


En riktigt bra sopborste har 
vi investerat i.
Med böjda hörnen lättare att 
få med allt.
Det är viktigt att ha bra verktyg när man
jobbar i trädgården.
Märket är Fiskars 
och finns på Granngården.


I solens sken satte jag fram
trädgårdsmöblerna
igår.
Visst ser det vårlikt ut.


Några älskade Pense'er
i ett rostigt fat.
Min favorit är de vita.

 Sedan har Scillan börjat titta 
fram.
Det finns mängder av i denna
gamla trädgård.
Älskar dess intensiva blåa färg.

Med dessa härliga vårtecken
önskar jag er 
en fortsatt trevlig söndag.
Nu kaffe 
jag är så kaffesugen.
Kramis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Första strecket på datumljuset.

  God Kväll 1:a december och första strecket på datumljuset är tänt. Hyacinterna har slagit ut och det doftar jul. Känner mig avslappnad Jul...