söndag 10 mars 2019

Pernilla Whalgren och lite krukplantering.



Äntligen tittade solen fram och jag kunde
plantera i min nya kruka.
Det har faktiskt inte regnat en droppe på 
hela dagen.


Så Lukas jag har varit ute hela dagen i
trädgården,
jobbat och njutit av det fina vädret.
L har drabbats av en mycket 
svår manlig 
förkylning, så han har varit sängliggande
nu i två dagar.
Vi får hoppas att detta elände är övergående.


Så här blev det med Penseer och
en Magnoliakvist
i  stucken i mitten.
Så det blev lite höjd på det hela.

Lite gofika måste man
ju ha i det fina
vädret.

  Några andra byttor fick sig också
lite grönt.

 Som det kan pigga upp 
med några
Pense͑er.




Gårdagen var en mor och dotter dag.
Vi startade på Pinchos
och deras godsaker.

Sedan bar det av till Halmstad och 
Pernilla Whalgrens
kort Glad och Tacksam.
jätte jätte bra var den!
Man kan säga att det var en två timmar
lång skrattfest.
Vet inte när jag skrattade så mycke sist.








Sedan har det varit omskolning av plantor,
ganska avslappnande
med en bra podd eller god musik
i öronen.
Så kan man sitta där en bra stund.


Detta var min helg, nu är det snart kväll
så då är det kanske
dax att sätta sig med en god bok.
Ha det riktigt gott i kväll.
Kramis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Första strecket på datumljuset.

  God Kväll 1:a december och första strecket på datumljuset är tänt. Hyacinterna har slagit ut och det doftar jul. Känner mig avslappnad Jul...