onsdag 20 mars 2019

Ett spännande paket!




Det kom ett spännande paket med posten
igår.
Det var mina Daliaknölar 
jag beställt.
Skall bli så roligt att se om det lyckas,
har inte odlat Dalior
förut.

I färgvalet har jag hållt mig
till lite olika aprikos
nyanser.
Tycker det är så vackert.

En lite starkare färg
fick följa med,
den var en nyhet sades det.




 Luktärtorna har jag blötlagt
ett dygn nu,
så idag var det dags att petas
ner i jorden.
 Det är min älsklingblomma
bara doften,
den är så ljuvlig.



 Sedan var det dags för Zinnean att 
sås , den är mycket
trevlig att ha som snittblomma i buketter.


Som ni ser behöver tomaterna skolas om.
Ja det är mycke nu,
bara frön och växter och växthus 
i huvet.
Men jag älskar det!!!
Blir så lycklig av
det.
I helgen kommer barnbarnet J och
då skall han hjälpa mig
att dona om i 
växthuset.
Där skall ändras en del.
Ha en trevlig lillördagkväll.
L står för maten,
Det blir nog Risotto av något slag.
Kramis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Första strecket på datumljuset.

  God Kväll 1:a december och första strecket på datumljuset är tänt. Hyacinterna har slagit ut och det doftar jul. Känner mig avslappnad Jul...