söndag 13 januari 2019

Julen utstädad också var det min dag!


Jag älskar julen men vad befriande det är
när allt dammigt pynt
plockats bort.
Men mörkt och tomt känns det i början.
Då passar det utmärkt att
pigga upp
med några färgglada primulor.



Någon ny grön växt fick också
följa med.
En Gerbia med lite grönt
i Ernst vasen.
Sedan kan man ju gå ut i
trädgården och
se vad den bjuder på.
Några torkade Hortensior
och några Forsytia
kvistar.


Någon körsbärskvist.
Igår var det ju min dag!
Jag brukar vänta med att ha kalas några veckor,
tycker det är mysigare att bjuda in 
nära och kära då.
Det blir så nära inpå julen annars.

L bjöd mig på restaurang,
jag fick välja och
det blev Pinchos denna gången.
Startade med en jättegod drink,
 Flower Power heter den.
Sedan var det bara att ta för
sig av allt det goda
som vi beställt in.
Som Langos.
Mycket gott, första gången
jag ätit Langos
Friterad Bläckfisk,
och en massa annat godis.
Mätta blev och det var mycket trevligt där.


Har kommit in i en riktig läsperiod
nu.
DEn här är bar hur bra som helst.
Älskar Denise Rudberg.


Har också läst den här,
Den rekomenderar jag verkligen,
vilken gubbe han var.
Nä nu är maten färdig ropar L
Bäst att komma till bords.
Ha en trevlig
söndagskväll.
Kramis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Första strecket på datumljuset.

  God Kväll 1:a december och första strecket på datumljuset är tänt. Hyacinterna har slagit ut och det doftar jul. Känner mig avslappnad Jul...