tisdag 1 januari 2019

2019 God Fortsättning!



Ja då var vi inne i år 2019.
Spännande!
Lite nervkittligt tycker jag alltid 
att det är med 
ett nytt år.

Vi hade en mycket trevlig kväll med goda vänner
och en massa god mat.
Samt champagne  så
klart.

Vår gäster stod för förrätten.
En helt ljuvlig
räkcocktail.
innehållande sparris små gröna ärtor
sallad räkor lime
och en dressing med lite
konjaksmak.
Mums mums.

Till huvudrätt hade vi lammfile
med sås gjord
skogschampinjoner,
samt råstektpotais.
Glömde dock att fota det.

Till efterrätt gjorde L
sin special
chokladmousse.
Jag fick uppgiften att dekorera den.


En fin blomma fick jag.
behövs nu 
när julens blommor börjar
vissna ner.


Ett spännande vin från
Anholt
fick jag också.


Måste visa några bilder på vårt
nya bord till vår
läshörna.
Vi har länge letat efter något 
passande och stort nog.
eftersom vi ofta  sitter där och fikar
behövdes något stadigare än det vi hade tidigare .

I går fann vi det på Paus i
Varberg när vi var
där en sväng
och dessutom hade de 20%
på priset.
så vi klippte till.


Så nu står min nya kaffemugg stadigt 
 Ni får ha en underbar 
nyårsdagskväll.
Kramis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Första strecket på datumljuset.

  God Kväll 1:a december och första strecket på datumljuset är tänt. Hyacinterna har slagit ut och det doftar jul. Känner mig avslappnad Jul...