lördag 5 januari 2019

Jag föll för........


Ja jag föll för frestelsen!
Det fick bli en semla 
idag.
Den var mycket god minsann
och mäktig.

Efter det fick det bli en rejäl promenad.
Eftersom vi har besök av Ingo vovven  några dagar
så fick det bli ett besök
till Ringsegårdsstrand.
Där de kunde riktigt springa av sig.

Man blir glad in i själen
när man ser denna
glädje hos dem, när de får springa 
löst och
bara ta för sig.





Bastuholmen så vackert.


Sedan var det skönt att komma in
och sätta sig
framför brasan.
Som ni ser så har jag julpyntet kvar.
Börja klia i fingrarna
att plocka bort nu.
Får börja på måndag,
det är mycke 
krafs som skall bort.
Men tills det njuter jag av det här.

Som några 
fräscha tulpaner.

En fräsch Hortensia i fönstret

Ett underbart doftande ljus.


Samt en ny trädgårdstidning.
Nu börjar det klia
i fingrarna .
Planering av fröer mm är snart dags.
Ha en mysig lördagskväll,
ja trettondagsafton 
är det ju också.
Kramis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Första strecket på datumljuset.

  God Kväll 1:a december och första strecket på datumljuset är tänt. Hyacinterna har slagit ut och det doftar jul. Känner mig avslappnad Jul...