torsdag 16 augusti 2018

Skördetider!



Hej på er!
Vilket fruktår det är, träden fullkomligt dignar
av äpplen och päron.


Skall bara försöka ta tillvara någo av det varje fall.
det går ju att frysa in äppelklyftor.
Gott att ha senare i vinter.

Skall försöka koka in lite päron också.
Päron med after eight,
kanske det kan bli nån gång.




Tomaterna har jag gjort tomatsås av
också gott att ha i frysen.
Man kan ju inte äta upp hela skörden

Brukar köra det med lite basilika i mixern.

Sedan får det stå och puttra ett tag
på spisen.

Bönorna plockar jag nästan dagligen,
förväller och fryser in.



Så lite blombilder så klart.
Dalior är faktiskt fina,
har aldrig varit något stort fan av det.
Men nu ja kanske.


  Äntligen lite rosor som blommar igen.

Kärleksört,
ja det är början på hösten när den kommer.
Känns lite tidigt.

Gräs , jag gillar gräs nu på sensommaren.

Denna tycker jag är häftig,
ser ut som en peruk.


Ja ni får ha en fortsatt trevlig torsdag,
nu måste jag städa lite
har varit dålig på det i sommar.
Damtussarna flyger......
Kramis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Första strecket på datumljuset.

  God Kväll 1:a december och första strecket på datumljuset är tänt. Hyacinterna har slagit ut och det doftar jul. Känner mig avslappnad Jul...