söndag 12 augusti 2018

Lite av varje som hänt!



Oj nu var det länge sedan jag skrev något,
men det händer ju så mycket 
hela tiden.
I onsdags var dottern och jag på Stålboms och
lyssnade på Sabina Dumba.
Det blev en helt magisk kväll.


Har haft förmånen att ha de här godingarna
hos mig några dagar.
Alltid lika mysigt.


Så klart hängde Roffan på.



I fredags fyllde morfar/farfar år och
överraskade vi 
honom med en tårta när han kom hem.
Mycket stök i köket.

 Fin blev tårtan med ljus och allt i.
 Det var en glad morfar/farfar som 
smaskade tårta.

Kvällen firades på Pinchos med
nära och kära.
Födelsebarnet själv var gladare än
vad bilden visar.

Det är strängt att fira så då får man
vila hos farfar.
  På lördagen tog vi en tur till Strömma 
och fikade.



Här plockas det vass till ett projekt som
vi har startat.


Här mäts det och sågas till 
projektet.

Nu har det blivit en ram
i alla fall.



Bra hjälpredor.


Vad skall det bli tror ni?


Ser det konstigt ut?
Jaaaa....


H  har börjat måla skapelsen.


Så där ja!
H och farmor kan.



Japp ett insekthotell blev det.
Nu skall det bara möbleras och skylten skall snyggas till.
Lite bambubitar ,halm och kottar samt 
stubbar med borrhål,
återstår.
Sen är det färdigmöblerat.


Avslutar med lite blomsterbilder.
Tror aldrig jag haft så 
lite blomster i
trädgården någonsin.
Får knappt ihop till buketter längre,
allt är överblommat.
 Nästa år skall jag satsa på dalior,
har alltid tyckt de varit 
tantblommor.
Men jag är ju tant så varför inte?


Men luktärt har jag gott om,
de doftar underbart.
Tyvärr står de inte länge inomhus.
Ha en fortsatt trevlig söndag.
Kramis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Första strecket på datumljuset.

  God Kväll 1:a december och första strecket på datumljuset är tänt. Hyacinterna har slagit ut och det doftar jul. Känner mig avslappnad Jul...