onsdag 20 juni 2018

Snart midsomar!


Trevlig Midsommar på er alla!
Kombon lavendel prästkragar kanske inte var 
så fel.
Det var ett tag sedan jag skrev nu,
vet inte vad tiden blir av.
Trädgården tar sin tid, det måste vara någorlunda
ogräsfritt till 1 juli.
För då är det dags för tusen trädgårdar
då man får komma och besöka min trädgård.
Puu vad har jag gett mig in på,
känns skakigt men 
spännande.


I fredags hade J skolavslutning och som
tradition vid terminsslut
äter vi lunch ihop.
Mycket trevligt att vara med den här fina killen.

Denna gången lunchade vi i Hattaviken
på Getterön.

Sedan blev det en glass i de fina vädret
i socitetsparken.

På lördagen var det dags för en tur på Hojen igen.
Det var perfekt väder för det ,
och vi styrde kosan ner till Svanshall på Kullahalvön.

På krogen där intogs musslor till 
förrätt.

 Sedan deras underbart goda spätta så klart.
 Som avslut blev det såklart ett besök
hos flickorna Lundgren .
Så mysigt där man blir serverad kaffe ur kopparpanna.


Prästkragarna har börjat blomma,
vilket är tur.
Mycket har redan blommat över ju.

 De här skönheterna upptäckte jag idag,
Vilken färg!!


Rosa Astillbe kommer också nu.
Så sist men inte minst favoriten Hortensia.
Ha en trevlig lillördag,
vi hörs.
Kramis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Första strecket på datumljuset.

  God Kväll 1:a december och första strecket på datumljuset är tänt. Hyacinterna har slagit ut och det doftar jul. Känner mig avslappnad Jul...