fredag 17 september 2021

Äntligen !!!!

Det har verkligen varit ett långt
Blogguppehåll,
men nu längtar jag att få skriva av mig.
Det har ju hänt en hel del,
jag har slutat jobba på bryggeriet och
startat ett B&B .
Aldrig kunde jag tro att det skulle gå
så bra, har haft fullbokat
från midsommar tills nu, men börjar det
bli lite lugnare och det är
skönt med lite luckor i almanackan.
Men så roligt det har varit,
så många olika människor från olika
länder också som varit 
våra gäster.
Har redan en del bokningar inför
nästa sommar. 


I dag på förmiddagen tog jag och
Mr:L en cykeltur ner till 
näset, så vackert det är nu, jag
tycker hösten är det.

Äskade Skrea du är underbar
året runt.






Hösten har tagit form i
trädgården också.


Har börjat höstpimpa
lite grand.




Några paket med nya lökväxter
har också fått komma 
med hem.

Den här ser väl läcker ut!

Mörk mörk röda är också
läckert.

Någon som inte fått höstkänsla
är den här
läckra rosen, som jag fick 
i avslutningspresent
av mina arbetskamrater.
Jag vårdar den med stor omsorg.



I helgen hade vi kalas för den här
lilla damen som 
har fyllt nio
 år



Det blev bara ett ljus att blåsa ut
nio fick inte plats på
tårtan.


Som avslutning några bilder
på min älskade Sixten
en mycke lat
men underbar och busig katt.


Ha en skön fredagskväll,,
nu skall jag göra 
Flygande Jacob till fredagsmyset.
Kramis!
















 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Första strecket på datumljuset.

  God Kväll 1:a december och första strecket på datumljuset är tänt. Hyacinterna har slagit ut och det doftar jul. Känner mig avslappnad Jul...