söndag 15 november 2020

Födelsedagsfirande och en massa måleri!



Äntligen kommer det ett inlägg.
Det var länge sedan.
Den här lilla fina tjejen träffade jag 
förra helgen.
Då vi firade hennes pappa och min sons
födelsedag.

Vi tog en tur till sumpafallen där vi tänkte
grilla och fika.
Men det var så fint väder och mycket folk  ute,
så alla grillplatser var upptagna.



Då är det bra att ha danska vänner som har stuga
i närheten
och altan med grill
som man kan låna.
I dessa tider när man helst skall träffas
utomhus.
Paket öppning och H hjälper till
att läsa grattis önskningar.








Solen värmde gott under fikan.




Vi tog en promenad vid sjön
bakom stugan,

naturen är vacker på hösten också.

Den här bloggtorkan då.
jo till viss del
det här, jag har målat om
alla sovrumsmöbler.






Nya skåp istället för det jätte 
stora spegelskåpet
har det blivit.
Här har jag fått
hjälp av M:L att
sätta upp dem.


Resultatet blev jätte bra,
där inne gömmer sig hårddisk och
alla dator sladdar mm.
Känner mig nöjd med den nya färgsättningen,
rummet känns lugnt och varmt.



Lade också kakelplattor på
fönsterkarmen.

Ganska prakiskt då man inte bör
vara orolig för fukt under krukorna.






Ha en trevlig söndagskväll önskar 
en vattedrickande 
Sixten och jag.
Kramis!
































 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Första strecket på datumljuset.

  God Kväll 1:a december och första strecket på datumljuset är tänt. Hyacinterna har slagit ut och det doftar jul. Känner mig avslappnad Jul...