söndag 22 november 2020

Äntligen snart Advent!





Gårdagens bedrövliga väder  bjöd ju in 
till adventpyssel.

Härligt när adventstjärnorna
börjar lysa i fönstren.

Jag brukar få påpekat att jag är tidig
men jag vill att det skall vara
klart till advent
och det är ju mörkt när jag
kommer hem.
Man behöver ju
inte bry sig
vad andra tycker.





Min favorittomte har fått
komma fram.

Köpte honom för en struntsumma på
Netto i Varberg när det
fanns.




Idag var vädret så man kunde
sticka ut näsan.

Fick upp lite belysningar 
här och var
i trädgården ,samt lagt ut
lite granris.




Uterummet blev också lite
adventfixat.

Är så mysigt när man tittar ut 
och ser alla ljusen.


Några Enrisruskor
har fått komma
 in.

Men fy vad stickiga de är
att hanskas med.

Lite granris i lådan .





Mera Enris ocha några Hycinter
de Hyacinterna
köpte jag på GeKås för en
månad sedan,
då var de så s
må så jag trodde
inte de skulle slå ut.

Men de gjorde de
och
tänk de doftar
det är inte så ofta man känner det
numera.



Lyckades panga ena transformatorn 
till en staken 
så 
bara en lyser, Mr :L har lovat
höra efter om det går att få tag på
en ny.


I veckan har jag hållt på
med ett
nytt projekt
men det tar vi en annan gång.


Nu skall jag fortsätta med mitt
pyssel att vika stjärnor.
Det är verkligen avkopplande om något.
Ha en trevlig och mysig
söndagskväll.
Nästa vecka är det advent
och årets mysigaste 
tid, med glögg och pepparkakor.
Kramis!




 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Första strecket på datumljuset.

  God Kväll 1:a december och första strecket på datumljuset är tänt. Hyacinterna har slagit ut och det doftar jul. Känner mig avslappnad Jul...