söndag 25 oktober 2020

Halloween födelsedagsfirande och lite bak.

Då var är det snart Halloween
och pumpatider.

Skall strax börja karna i
den här.
Så den kan se lite monsterlik
ut.


Sixten är på.
All är spännande
när man är liten kissemiss.


'

Som t.ex när husse skall
installera nya
tvättmaskinen
, man
kan ju
göma sig där inne.
Kanske inte   
så bra.





Sedan blir man väldigt trött
efteråt och
somnar på badrumsmattan.

Höstvädret har gjort att jag
äntligen fått 
bakat lite grand.
Blev så baksugen igår
så jag fick gjort lite grand.
En plåt Grahamsfrallor
blev det.

Några kanelbullar också,
det blir besök av
barnbarn
hit på höstlovet.

Så kommer säkert att smaka.


Några grötbullar  blev det
också.
Alla
recept tagna från Lindas 
Bakskola,
gillar
hennes recept, enkla och
goda.


Idag har vi firat den här
lilla donnan 

som fyllt år.
Det gjorde vi på Gästis Cafe och 
Matsalar i Varberg.

Måste bara visa de här emaljbyttorna 
som jag tycker
är så fina.

skall ha dem i köket till mina kökredskap.
Har länge letat efter något
passande men
inte varit
nöjd.
Ha en trevlig söndagskväll!
Nu skall jag börja karva
Pumpa.⋯
🎃🎃🎃🎃🎃
Kramis!




 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Första strecket på datumljuset.

  God Kväll 1:a december och första strecket på datumljuset är tänt. Hyacinterna har slagit ut och det doftar jul. Känner mig avslappnad Jul...